Jak ograniczyć cukier w diecie dzieci?

DODANE 14.12.2018

!OGRANICZENIE SPOZYWANIA SŁODZONYCH NAPJÓW!

Według publikacji USDA „Wskaźniki dietetyczne dla Amerykanów na rok 2010” główne źródło cukru dodanego w diecie współczesnego dziecka to napoje gazowane, energetyczne i sportowe. Dlatego na pierwszym etapie walki z uzależnieniem od cukru warto skoncentrować się na napojach, a nie pokarmach.

 

Typowe dziecko spożywa dziennie 7,5 łyżeczki (30g) cukru dodanego w napojach gazowanych, energetycznych i sportowych.

Te dane nie uwzględniają cukru z soków i nektarów owocowych, mleka smakowego i innych słodzonych napojów. Być może taka ilość nie wydaje Ci się duża, ale jeśli obliczysz, ile to daje cukru w ciągu roku, uzyskasz 56 szklanek (11 kilogramów) cukru dodanego. Na dodatek jest to wynik dla „statystycznego” dziecka – podczas gdy wiele dzieci spożywa od 3 do 10 razy więcej.

Jeśli wydaje Ci się to zaskakujące, weź pod uwagę, że napoje gazowane zawierają około 3/4 łyżeczki cukru na 30 ml – a to oznacza, że duża, prawie półtoralitrowa butelka zawiera go około 36 łyżeczek (144g). Przerażające co ?

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies do analityki (google analytics, facebook) na zasadach określonych w polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, prosimy Cię o wyłączenie obsługi cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.
przetwarzanie danych osobowych na ww. zasadach.