ANIMAL FLOW – wyzwanie dla mięśni brzucha i stabilizacji centralnej

DODANE 29.06.2018

ANIMAL FLOW – wyzwanie dla mięśni brzucha i stabilizacji centralnej

 

Znasz to uczucie kiedy rozkładasz matę do ćwiczeń w domowym zaciszu, czy na siłowni i wykonujesz wszystkie sztandarowe ćwiczenia na mięsnie brzucha: klasyczne brzuszki w dziesiątkach powtórzeń, a potem spięcia brzucha i tak w nieskończoność…Nuda? Brak progresji treningowej? Stagnacja i brak wyzwań? Jeżeli, odpowiesz twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań, mam dla Ciebie proste rozwiązanie, zainspiruj się animal flow i wprowadź jego elementy do swojej jednostki treningowej!

Czym jest animal flow

Pewnie zastanawiasz się teraz czym tak naprawdę jest animal flow - „ruch inspirowany światem zwierząt”. W dużym uproszczeniu: jest to aktywność  bazująca na ćwiczeniach z oporem własnego ciała, takich jak deska, czy pies głową w dół, które łączymy w sekwencje aby finalnie otrzymać złożony i płynny ruch, w którym angażujemy całe ciało (w szczególności mięśnie stabilizujące, mięśnie głębokie).


Flow wprowadzany do planu treningowego poprawi Naszą mobilność, siłę i wytrzymałość, pomoże we wzmocnieniu górnych partii (przejścia z pozycji psa głową w dół do deski/pompki) a także zbudowaniu silnych mięsni brzucha i stabilizacji centralnej. Będzie też ciekawą alternatywą, dla osób które nie potrafią zmotywować się do regularnego rozciągania i szukają dodatkowych bodźców w celu urozmaicenia swoich treningów. Obciążenie własnego ciała, uczy Nas zwracania uwagi na płynność i jakość ruchu, zaczynamy myśleć w zupełnie innych kategoriach. Z każdą kolejną sesją będziesz uświadamiać sobie, że samo wykonanie podporu to za mało i chcesz to poczuć w swoim ciele. I tutaj zaczyna się prawdziwa magia animal flow, bo patrzysz na znane Ci do tej pory ćwiczenia z perspektywy świadomego angażowania mięsni i całego ciała- przenosisz się na zupełnie nowy poziom treningu. Od tej pory liczy się przebieg ruchu, na pierwszym miejscu stawiasz dokładność i precyzję a nie pracę na czas i powtórzenia…

Brzmi zachęcająco, prawda? Teraz nasuwa Ci się pewnie pytanie, jak zacząć swoją przygodę z animal flow? Poniżej znajduje się mini przewodnik, który pozwoli Ci krok po kroku zacząć wprowadzać elementy flow do swoich treningów.

 

1. ZBUDUJ FUNDAMENTY

 

Aby flow był efektywny popracuj nad techniką podstawowych ćwiczeń, takich jak klasyczny podpór czy podpór bokiem. Wykorzystaj lustra, aby kontrolować pozycje swojego ciała. Zwróć uwagę na ułożenie miednicy, aktywację barków i świadome napięcie mięśni brzucha.

 

2. STWÓRZ SEKWENCJĘ

 

Jeżeli bazowe pozycje nie stanowią dla Ciebie problemu, zacznij łączyć je w krótkie sekwencje. Na dobry początek przejście z pozycji stojącej do deski i wykonanie podporów bokiem (na każdą stronę), następnie powrót do pozycji wyjściowej będzie świetnym pomysłem na urozmaicenie rozgrzewki albo dodatek do Twojego treningu na mięśnie brzucha.

 

3. MNIEJ PUNKTÓW PODPARCIA

 

Pozycja psa głowa w dół nie stanowi dla Ciebie wyzwania? W takim razie czas na progress, spróbuj unieść jedną nogę do góry, a następnie zrotować i otworzyć biodro. Na pewno poczujesz, że wykonanie tego samego ćwiczenia w 3 punktach podparcia wymaga ogromnej kontroli i zaangażowania stabilizacji centralnej.

  

4. PRZESTRZEŃ

 

Na tym etapie możesz popuścić wodze fantazji, i bawić się ruchem. Rozłóż swoją sekwencje w przestrzeni, dodaj rotacje w ciele i twórz jak najbardziej zróżnicowany i złożony układ. Pamiętaj, że nasze ciało jest niesamowitym tworem i daje nam ogromne możliwości, tylko od Ciebie zależy jak je wykorzystasz.

 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies do analityki (google analytics, facebook) na zasadach określonych w polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, prosimy Cię o wyłączenie obsługi cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.
przetwarzanie danych osobowych na ww. zasadach.